Etiketter

När jag skrivit om nyttiga matval så kommer jag nu in på en ”nyttig drink”.
Dock får den mina smaklökar att protestera i sådan grad att jag inte dricker den. Min sambo har däremot fortsatt att hälla i sig den nyttiga (hmm) men illasmakande drycken.
Man ska tydligen lida för att må bra!!!

Brännässla, MSM, Gurkmeja och Citron är innehållet i denna kulinariska högtid.

MSM är bra för leder och uppiggande. Gurkmeja antiinflammatorisk, Citron är en god god kaliumkälla och innehåller som alla vet gott om C-vitamin.
Brännässla är rik på Vitamin A och vitamin C. Dessutom rik på mineralerna järn, kalium, mangan och kalcium. Men man ska bara använda dom späda skotten av brännässla.

Mängden av varje ingrediens är lite upp till var och ens tycke och smak. Drinken är sdom sagt nyttig, men smaken är i alla fall i mitt tycke, bläääh!

Drick på egen risk…