Jag hatar att säga, vad var det jag sa! Jag har lyft frågan om terroristattack tidigare och sagt att det kommer att ske, bara en fråga om tid. Det kan inte ha kommit som en överraskning för någon att även Sverige skulle bli utsatt för en terroristattack.

Vi har tusentals potentiella terrorister i landet så min nästa spådom blir, det kommer mera!

Vad politiker och polis behöver göra vet dom redan, det krävs bara mod för att genomföra nödvändiga åtgärder.

Vad vi andra behöver göra för att undvika att bli ett offer är att sätta tryck på dessa politiker och sluta stoppa huvudet i sanden. 

Mer konkret bör man undvika platser som kan bli potentiella mål och det är olika i olika städer. Men generellt är det att undvika folksamlingar. Som vanligt hålla koll på var nödutgångarna finns och vara vaksam.

Nu väntar jag bara på alla som ska tycka synd om terroristen och relativisera brottet. Gissar att statlig media och en del ståuppkomiker lär gå i bräschen. Icke att förglömma polischefen Dan Eliasson. Han kan bli först.

