Etiketter

Audi Sverige har valt kakan Hermansson som frontfigur i en kampanj för sitt varumärke.

kakan-hermansson-hc3a5nar-mc3b6rdade-poliser

Hur man tänkte i det här fallet vet jag givetvis inte. Den målgrupp som Kakan möjligtvis kan attrahera är inte en typisk Audiägare. Att ta in henne kanske är för att man vill attrahera nya grupper och på det viset få nya kunder.

Men då lär man förlora alla som inte vill sammanblandas med våld mot poliser och hånande mot mordoffer.

Större självmål har jag nog inte sett hos ett svenskt företag på länge. Att någon bör gå på företaget är en självklarhet för dom flesta. Jag misstänker att man inte är helt nöjd på huvudkontoret att man lyckats sänka bilmärkets renomé så fullständigt och samtidigt förolämpat hela sin målgrupp. Eller rättare sagt förolämpat alla humana och tänkande människor i Sverige.

15107452_1198376700228532_4679944141873314331_n.jpg

Jag undrar om Audi tänker ta in Jackie Arklöv till sin nästa kampanj?

15036503_10154325691648375_6780781827975501044_n.jpg

Innovativa bilder och tolkningar på Audis nya reklamkampanjer har redan börjat dyka upp.

Personligen har jag ingen Audi och kommer från nu aldrig att skaffa någon heller. Jag tänker inte ens sätta mig i en taxi av märket Audi i fortsättningen.


Nu har Audi helt avslutat samarbetet med Kakan Hermansson. Men dom fortsätter att göra tankevurpor när dom slingrar sig ur detta felsteg.

CxTM0tBXAAUuw3e.jpg

Först går dom ut och säger att dom visste om Kakans hånande mot döda poliser för att senare påstå att dom inget visste. Korkat att säga saker som är så lätt att kolla upp.

Mitt förslag till Audi är att begära skadestånd från byrån Åkestam Holst, det var ändå dom som låg bakom att det var en bra idé att lansera Kakan.
Det lär röra sig om ett stort antal miljoner i förlorat anseende och minskad försäljning.

 

