Etiketter

,

Jag har blivit irriterad över att vänsterpartister anser att det är feministiskt och rätt att kvinnor i invandrarområden måste bära slöja. Att dessa kvinnor vill bli betraktade som mindre värda än män.
Av någon anedning anser en del vänsterpartister att detta är det enda rätta.

När jag sedan ser att vänsterpartister säger sig vara emot barnäktenskap och våld mot kvinnor kom jag att tänka på att 2013 röstades ett förslag i riksdagen igenom som heter följande:

Stärkt skydd mot tvångsäktenskap och barnäktenskap samt tillträde till Europarådets konvention om våld mot kvinnor

Att man försöker skydda kvinnor och framförallt barn anser jag är varje tänkande människas skyldighet.
Men denna lag röstade vänsterpartiet emot och jag skrev en del riktigt elakt om vänsterpartiet som jag la ut här.

Men efter att ha haft kontakt med bland annat Jonas Sjöstedt insåg jag att min text blev helt felaktig. Jag hade missat en del viktiga saker.
V röstade inte för den lag som jag länkat till, detta eftersom dom röstat för ett eget förslag som skulle vara hårdare och inte ge en massa undantag. Vilket den nu genomförda lagen medger.

Vänsterpartiet ska i detta fall ha en eloge för att dom vill stoppa barnäktenskap och våld mot kvinnor, på riktigt!

