Etiketter

Jag tar rygg på bloggen Cornucopia? eftersom jag inte orkar skriva ner vad som händer just nu.

-Radio- och TV-stormasten i Häglared har rasat
-Rakeltjänst för blåljusmyndigheterna saboterad i Tranemo
-SR och SVT i Göteborg har stora problem
-Luftrummet stängt i Mälardalen och norrut pga ”kommunikationsproblem” och ”problem med radar”, även Landvetter har stängt ner. Plan får dock landa. Jag har sökt Luftfartsverkets presstjänst för att be dem specificera ”radar” och sådant som de inte använder nuförtiden. De svarar dock inte i telefon. Bäst så, kanske?
-SJ:s bokningssystem är nere
-G4S larmcentral i Stockholm ska enligt uppgift ha problem
-SOS Alarm 112 hade problem i hela landet och gick inte att nå

Miljöpartiets våta dröm verkar infinna sig och vi kanske är på väg tillbaka till 1700-talet med allt vad det innbär.

Om det är något allvarligt som är på gång är jag tveksam till. Men det är allt för mycket som just nu stökar för att det ska kännas helt bra. Ändå tror jag att det blir sveriges ekonomi som sätter allt på sin ände innan det är klart, och det rätt snart.

Nå väl, det är väl dags att se över sina förråd igen och fundera lite på framtiden.

 

