Etiketter

Man skulle kunna tro att Mehmet Kaplan är utsatt för en kupp, så ofta gör han bort sig. Men fakta visar att han faktiskt inte är smartare än så.

När jag för tre dagar sedan skrev om Diktaturkramare inom MP, var Kaplan en av dom jag pekade ut.
Att han roar sig och umgås med motsvarigheten till nazister (grå vargarna) förvånar inte mig det minsta.
Han har och är en ivrig anhängare av den turkiske presidenten Erdogan. Den Erdogan som börjat fängsla alla oliktänkande och manar till krig mot kurderna.

Ilhan Senturk, ledare för Grå vargarna i Sverige, säger till Aftonbladet att han och Mehmet Kaplan känner varandra. I Studio Ett nyss nekade dock Kaplan till det. Vem av dem ljuger?

Kaplan passar helt enkelt i det sällskapet.

Att han sedan antyder att Bart Karlsson är fascist gör inte saken sämre.

Han har dessutom gjort ett utomordentligt dåligt jobb som bostadsminister, eller rättare sagt, han har inte gjort något alls. Annat än att resa runt i Turkiet på skattebetalarnas bekostnad.

Jag undrar om Stefan Löfven kan fatta det mod som behövs för att sparka ut Kaplan ur regeringen, men det betvivlar jag.

