Etiketter

, ,

Jag har nu använt biltemas stormtändare ett tag. Jag röker inte så gasen i en tändare räcker rätt så länge.
När jag köpte den för 50kr tyckte jag att den var riktigt bra. Den har dubbla lågor, vilket jag inte förstår orsaken till, men den gör sitt jobb.
Även utseendet är rätt så klassiskt för en tändare, Zippo!

37-658_l_2.jpg

Överlag en bra tändare som faktiskt fungerar när det blåser. Vilket är själva vitsen med en stormtändare.

MEN!

Några saker är inte lika imponerande. Dels är det väldigt svårt att se hur mycket gas som finns kvar i behållaren och behållaren är väldigt liten.
Med andra ord så tar gasen slut ganska fort och jag har svårt att se när den ska fyllas på.

Men det största problemet är att den inte går att fylla på. Jo, den är gjord för att fylla på med gas. Det är inte problemet.
Problemet är att det inte funkar med den normala flaskan med alla dess munstycken som jag använder för att fylla på tändare.

IMG_6279.JPG

Den röda ringen består av olika munstycken som ska passa till dom flesta tändare. Men inte till den här.
Andra stormtändare som jag har är enkla att fylla på.
Varför denna inte fungerar att fylla på vet jag i dagsläget inte. Jag ska inom kort göra ett besök på biltema och fråga.
Jag tror inte att det är min kunskap som fallerat. Det är möjligt att det är något fel på ventilen i tändaren, eller också är det inte bättre kvalité….

Hur som helst är det kanske inte något som man ska lita på när det blåser kallt!

