Etiketter

,

Det har knappast undgått någon vad som hände i Belgien. Belgien brukar kallas terroristernas största bas i Europa.
Tyvärr ligger inte Sverige långt bakom. Sverige är det land som har näst flest IS-deltagare efter Belgien. Problemet är att i sverige kommer problemen att växa när vi inte har någon som helst kontroll på vilka som kommer hit.

Vi har dessutom att antal moskéer som stöttar IS och liknande terrororganisationer, dom gör det dessutom med stöd av staten. I även detta fall kan vi beskylla diverse politiker det för att stoppa huvudet  sanden, och givetvis har vi en viss Mona Sahlin längst fram i ledet av terroristförnekare.

12321554_1127939923924199_39903497086263980_n.jpg

Hur stora riskerna är för ett attentat i Sverige har jag tidigare skrivit om, och jag säger nu som då. Det kommer att ske ett blodigt attentat i Sverige, risken är 100%.

Att Sverige inte skulle vara ett legitimt mål är villfarelser som sprids av folk som sätter ideal på en pedestal och vägrar att se verkligheten som den är.
Urtypen för dessa personer är miljöpartister som verkar ha särskilt svårt för verkligheten.

10374428_10153900618471163_3067660407856509859_n.jpg

Vi har till exempel sveriges mest otrevliga och (mindre förståndige) kommunalråd, Nils Karlsson (MP) i Malmö.
En människa som gett (jag lever i min bubbla) ett ansikte.

Terrorister från IS skiljer sig i allra högsta grad från dom terrorgrupper som Mona Sahlin med flera brukar ta upp som en jämförelse. IS angriper helst försvarslösa människor, detta i motsats till IRA, ETA mfl som angrep militära och polisiära mål.
IS vill inte vinna segrar dom vill sprida skräck. Man måste faktiskt tänka på att dessa terrorister inte är modiga människor. Dom är små, rädda med olika former av personlighetsstörningar.

Vad är då ett lämpligt mål för terrorister från IS? Jag skulle verkligen ta mig i akt om jag åkte tunnelbana.
Annars handlar det om alla större tillställningar, helst där barn samlas.
Gröna lund och Liseberg kan vara lämpliga mål.
Jag kan inte ge några råd om hur man ska bete sig och om man ska undvika platser med mycket folk, men att hålla ögonen öppna och reagera efter saker som inte verkar stämma är en bra början.

Det enda som är säkert, vi är inte skyddade i ankdammen Sverige. Tvärtom!

