Etiketter

Nu till lite humor. Jag har läst en del på rovdjursföreningens sida på facebook. Har man lite koll på djur och natur kan det faktiskt vara värt att ta en titt på alla som skriver där. Det finns kommentarer som gör i alla fall mig full i skratt.
Jag hoppas att det är humor och ironi, annars är skolan i mycket sämre skick än vad jag trodde. Dessutom är logik utrotat inom vissa grupper.

Lite små urklipp följer här.

Med anledning av att ett antal vargar drabbats av skabb och dött. Troligen smittade av rävar som dom antingen tagit, eller ätit av när rävarna självdött på grund av skabbangreppet.

Skärmklipp1.PNG

Skärmklipp2.PNG

Skärmklipp3.PNG

Skärmklipp4.PNG

Sedan lite om samernas situation vad gäller varg i renbetesområden.

Skärmklipp6.PNG

Skärmklipp7.PNG

Skärmklipp8.PNG

Vad gäller kväner är givetvis Åse Maria ute och cyklar. Det gäller för övrigt 52% av landytan också.

Skärmklipp9.PNG

Skärmklipp11.PNG

Det här är bara ett utplock av vad man skriver på sidor som Djurens rätt etc. En del uttalanden är så korkade att jag fuderar på om det är en humorsida jag hamnat på.
Tyvärr verkar okunskapen ha smittat av sig till Naturskyddsföreningen som tidigare var mer genomtänkta med sina uttalanden.
Men jag gissar att det blivit modernt att vara okunnig och högljudd.

En Naturskyddsförening som jag nu lämnat efter att ha varit medlem i flera årtionden.

Nu är det här inte bara djurrättsaktivsiternas heliga land. Det finns en hel del korkade uttalanden även från jägarna och bönder. Men dom håller inte alls samma nivå eftersom dom faktiskt vet vad dom sysslar med.
Uttalanden som ovan kommer alltför ofta från storstadsbor som faktiskt inte varit i en skog överhuvudtaget. Det är människor som tycker att Hagaparken är vildmark eftersom dom sett en ekorre där för två år sedan (ironi).

Tyvärr är det tragiskt att folk faktiskt tror på vad dom säger utan att ta reda på fakta.

 

 

