Etiketter

, , ,

Jag var ironisk när jag skrev om att Nynazister demonstrerade på norrmalmstorg. Det ironiska i det hela var uttalanden från Mona Sahlin som knappast kan ha haft en aning vad hon uttalade sig om. Fast det är å andra sidan ganska vanligt.

Att jag beskrev Mona Sahlin på det sättet är att jag hyser en viss misstro mot politiker i allmänhet och Mona Sahlin i synnerhet.
Att politiker har skaffat sig stämpeln om att ljuga är gammal. Men förr var det för att dom inte uppfyllde dom löften dom lovat att uppfylla. Idag ljuger dom folk rätt upp i ansiktet och tycker att dom gör rätt. Vilket påminner mig om att det snart är dags att deklarera!
Jag förutsätter att våra politiker har satt agendan?!

Nåväl, nu ska jag ta upp allvarligare saker än vår folkvalda regerings eskapader.

vabba hund.PNG

Jag har kunnat läsa i Metro att det ska vara okej att vabba, inget konstigt med det. Men det ska också gälla djur. Jag är lite osäker på om det endast är giltigt för journalister eller om det är allmänt.
Virtanen skulle kunna vabba för Arnstad, tex. Det skulle lösa en del problem när dom båda är borta från rampljuset. Mindre psykedeliska tankegångar blandat med fria fantasier.

Men jag måste ärligt fråga en sak. Har inte Metro något vettigare att skriva om, eller rättare sagt, har inte Josefin Schönqvist något vettigare för sig? I fotnoten står det att hon jobbat som journalist åt Metro, men det kan inte förklara allt?
Vad krävs för att bli journalist nu mer? Att man tillbringat ett antal år på psyket och fått sina vanföreställningar delvis botade?

Men det är sant. Frågan är viktig för en del.

Vad är flyktingkatastrofer, massvåldtäkter, miljöförstörelse att jämföra med att semesterdagarna ryker om hunden är sjuk?

Det blev lite ironiskt även denna gång……..

 

 

