Etiketter

, , ,

När jag började skriva på denna blogg var det för att jag såg en del risker för mig och min familj i framtiden.
Jag hade läst en hel del sidor om prepping, men kände att alla (nästan) hade ett undergångsscenario i sina framtidsvisioner.
Jag trodde och tror inte på Ragnarök. Alltså en undergång för jorden, och skulle jag ha fel så spelar det ändå ingen roll.

Jag räknade upp riskerna när jag skrev Hoten i vår vardag. Jag hade givetvis utelämnat Ragnarök, varför förbereda sig för jordens undergång när jag ändå inte kan få tag på ett rymdskepp.
Men jag gjorde en sannolikhetskalkyl i mitt huvud. Det som var sannolikt att hända ska man jobba bort först.
Alltså fanns brand i hemmet först och Zomieattacker sist.

  1. Brand i hemmet (stor risk och jobbiga konsekvenser)
  2. Dödsfall i familjen (oundvikligt)
  3. Allvarlig olycka (det kan bli mycket stort område)
  4. Stopp på bil eller bilolycka
  5. Matbrist
  6. Inbrott
  7. Förgiftning
  8. Arbetslöshet
  9. Förorenat vatten
  10. Pandemi (det blir lite worst case)
  11. Långvarig storm/ snöstorm
  12. Långvarigt strömavbrott
  13. Allvarlig sjukdom i familjen
  14. Gasutsläpp (kan vara en lastbil med farligt gods som välter)
  15. Internet kraschar
  16. Bostadsbubblan kraschar
  17. Ekonomisk krasch
  18. Upplopp
  19. Solstorm
  20. Maktövertagande, diktatur el idioter
  21. Drivmedelsbrist
  22. Välfärdssystemen kollapsar
  23. Terroristattack
  24. Fattigpensionär
  25. Krig
  26. Kärnkraftsolycka
  27. Jordbävning
  28. Komet
  29. Zombier (man får aldrig glömma zombier)

Jag skrev denna lista den 10 december 2014, den stämmer fortfarande i stora drag.
Men då gällde DÖK (decemberöverenskommelsen) och MÖK (migrationsöverenskommelsen). Då var alla flyktingar välkomna. Sverige hade råd och förmåga att ta emot alla.

Nu ett år senare så har allting ställts på ända!

KD klev av DÖK när protesterna blev för högljudda, genast passade M på att hoppa av. M tordes tydligen inte vara dom som själva klev av en illa omtyckt överenskommelse. Sen föll DÖK ihop som ett korthus!

Dessutom har partierna ändrat sig vad gäller den fria invandringen. V och C håller kvar vid att det ska vara fri invandring. C genom att dom i sin liberala anda vill ta bort diverse skyddsnät och att lönerna blir vad företag vill betala. USA extrem kan man kalla det.
V vill istället att staten betalar allt till dom nyanlända, detta genom högre skatter. Resurserna finns inte men det struntar V i.

Politikerna har ljugit sig blåa för att inte förknippas med rasister. Nu kom dock notan och den var mycket större än dom kunnat gissa sig till. Det är därför vi ser panikåtgärder för att bromsa invandringen. Inte bara i Sverige, Tyskland har gjort samma resa. En resa i politiskt korrekta lögner.

När nu dessa volymer anlänt klarar inte systemet av att hantera det. Vi har inte råd med dom som redan har kommit och framförallt inte för dom som är på väg. Dessutom har staten tappat kontrollen på vilka som kommit hit.
Det här gör att min lista ovan måste justeras. Terroristattack på nummer 23 stämmer inte. Vad jag hört är det till 99% säkert att vi kommer att drabbas. Det finns för många som är beredda på att utföra en attack, speciellt som Sverige skärper lagarna mot terrorism. Sverige var tidigare ett ”safe heaven” men så är det inte längre.

16, 17, 20, 22, 23 och 24 behöver justeras upp. Riskerna för dessa har stigit det senaste året.
Detta är orsaken att jag hakat upp mig så mycket på politikerna. Dom har i sin rädsla för att bli hängda av media inte gjort sitt jobb, dom har agerat på det sätt dom tror att media vill att dom ska agera.
Facit har vi delvis fått nu. Men det värsta är kvar. Det kommer att bli mycket värre innan det vänder.
Inte för att det kommer fler flyktingar utan för att integrationen inte kommer att fungera. Kommunerna kommer att bli tvungna att chockhöja skatterna och välfärdssystemen kommer att bli allt sämre, för att slutligen haverera. Dock inte för dom som har råd att betala.
Detta är inte flyktingarnas fel utan politikernas, och då i första hand flummarna inom MP. Det är trots allt dom som gick in i MÖK med Reinfeldt. Det är också MP som motarbetat Löfven från första stund i regeringen när sossarna ville ta tag i migrationsfrågan.

Sverige har blivit världens näst högst belånade land, möjligen världens högst belånade land idag. Siffrorna jag har är ett år gamla.
Även detta har vi till stor del regeringen Reinfeldt att tacka för. Dom tog bort fastighetsskatten, som var en naturlig broms för stigande fastighetspriser. Även andra skatter sänktes vilket gjorde det billigare att belåna sig för att köpa bostäder.
Samtidigt har vissa stadsdelar blivit sk No Go områden dit inte ens polisen åker in utan förstärkning. Detta har gjort att dom som har råd belånar sig upp över öronen för att kunna bosätta sig i områden som är bättre. Det är inte bara för närheten till storstadspulsen som bland annat Södermalm i Stockholm har fått se skenande bostadspriser.
Det finns inga invandrarförläggningar på Södermalm. Inte heller kommer invandrare som ska kommunplaceras att hamna på Södermalm. Så mycket för deras solidaritet!

Sedan har vi förstås det obefintliga försvaret, vem var det nu som styrde landet när man skrotade alltihop och gjorde Sverige försvarslöst och oförmöget att klara alla sorters kriser? Just det, Reinfeldt!
Samma person som anser att alla bidrag ska tas bort, men själv inte har några som helst problem att plocka ut stora pengar i bidrag.

Det finns anledningar att alla bör avkräva politikerna ansvarstagande. Dom är anställda av oss alla och sitter inte där för att gynna sig själva och sina vänner.

Den uppdaterade listan kommer här.

  1. Maktövertagande, diktatur el idioter
  2. Brand i hemmet (stor risk och jobbiga konsekvenser)
  3. Dödsfall i familjen (oundvikligt)
  4. Allvarlig olycka (det kan bli mycket stort område)
  5. Stopp på bil eller bilolycka
  6. Matbrist
  7. Inbrott
  8. Förgiftning
  9. Arbetslöshet
  10. Fattigpensionär
  11. Terroristattack
  12. Välfärdssystemen kollapsar
  13. Bostadsbubblan kraschar
  14. Ekonomisk krasch
  15. Förorenat vatten
  16. Pandemi (det blir lite worst case)
  17. Långvarig storm/ snöstorm
  18. Långvarigt strömavbrott
  19. Allvarlig sjukdom i familjen
  20. Gasutsläpp (kan vara en lastbil med farligt gods som välter)
  21. Internet kraschar
  22. Upplopp
  23. Solstorm
  24. Drivmedelsbrist
  25. Krig
  26. Kärnkraftsolycka
  27. Jordbävning
  28. Komet
  29. Zombier (man får aldrig glömma zombier)

Maktövertagande flyttas från 21 till 1, det är redan ett faktum och var det bevisligen redan under den förra regeringen.

Fattigpensionär, terroristattack, välfärdssystemets kollaps, bostadsbubblan kraschar och ekonomisk krasch har jag nu lyft upp i listan.
Riskerna har mångdubblats det senaste året. Trots att cappriciosa-ekonomerna påstår motsatsen.

Ja, jag är bitter på alla som stått och gapat utan att förstå vad dom håller på med. Jag är också irriterad över dom politiker som är för fega för att våga ta beslut som är till för allas vårat bästa.
Framförallt är jag trött på dom som spridit lögner och myter för att dom tror att det är vad folk borde få höra, detta i någon form av missriktad godhetskomplex som antagligen härrör från en taskig barndom.

