Etiketter

Multiverktyg i alla ära, men är inte det här det optimala? I alla fall om man inte tänker ge sig ut i skogen utan är i behov att klippa naglarna eller något i den stilen.
Ett multiverktyg för storstadsäventyr helt enkelt.

Det högra multiverktyget är originalet.IMG_6186
Storleksmässigt skiljer dom sig inte mycket åt, kopian är kanske någon tiondels millimeter tjockare. Vem som är original märker man ganska snabbt om känner och tittar på detaljerna.
Kniven på originalet är vassare, likaså saxen. Ficklampan lyser starkare än ficklampan på kopian.
Det finns en liten fyrkantig metallbit med olika mejslar i hörnen på båda Swisscarden, synar man dom ser man att originalet har skarpare skärning och kommer således att fungera bättre.

81lRKWFsbKL._SL1500_

Även om originalet är 4-6 gånger dyrare än kopian är det värt pengarna tycker jag. Att använda undermålig utrustning kan få mig att bli galen. Saker ska fungera, så är det bara. Då måste man tyvärr också betala.

Jag måste säga att det här kortet (eller vad man nu ska kalla det) har dom saker som man normalt behöver.
Givetvis funkar det inte till ett djungeläventyr, men det är inte heller meningen. Saker jag normalt behöver i mitt liv är kniv, penna och en ficklampa. Jag får allt det fast i miniatyrformat som faktiskt får plats i min plånbok.
För stadsäventyr är det bra grejer och det kommer att räcka till (oftast).

