Etiketter

,

Jag har försökt förstå det makabra som hände i Trollhättan. En vuxen utklädd person går in på en skola med svärd och börjar döda människor.
Som förälder får man en klump i halsen och börjar givetvis att fundera på hur man ska skydda sitt/ sina barn från att drabbas.
Men jag har ingen lösning. Jag har givetvis pratat med min dotter om det inträffade men det blir nästan surrealistiskt. Hon är bara åtta år och jag vet inte hur mycket hon förstår.

Polisen skötte som jag förstår det hela väldigt bra och gick genast in när dom anlände. Dom sköt och dödade gärningsmannen och det har jag inget att säga om. Han hade skrivit ett avskedsbrev vilket gjorde att han antagligen tog självmord genom att angripa polisen med ett vapen. ”Suicide by cop”, inte helt ovanligt i USA.

Sedan gick givetvis Aftonbladet ”full Arnstad” och började ropa om terrorister och nazister och gud vet allt. Givetvis utan att ha någonting på fötterna annat än att det passade deras agenda.
Att en person är utklädd till Darth Vader räcker tydligen för journalisterna på Aftonbladet fullständigt ska tappa kontrollen över alla möjliga kroppsfunktioner.
Att dom inte heller vet vad definitionen på terrorist är för något visar dessutom på deras utbildningsnivå.

Det är en tragisk händelse och mina tankar går till dom drabbade.

Aftonbladet bara äcklar mig!

