Etiketter

,

Migrationsverket och regeringen kallar till en pressträff idag klockan 17:00, en lördag kväll?

Man vill gå ut med information angående läget i svensk flyktingpolitik. Jag vet inte vad dom kan vilja säga eftersom Stefan Löfven nyligen sa att läget är under kontroll.
Själv är jag inte riktigt lika övertygad vilket jag skrev om här.
Jag har fortsatt att försöka ta reda på migrationsverkets framtida pengabehov, men det kanske jag får svar på ikväll.

Men kallar man till en pressträff en lördag kväll lär det inte vara positiva nyheter, oavsett om Stefan Löfven säger att allt är lugnt eller ej.
Förhoppningsvis är nyheten att alla miljöpartister ska utvisas till Syrien, det vore en god nyhet för alla svenskar, och en katastrof för folket som är kvar i Syrien.

17:40

Det migrationsminister Morgan Johansson ville säga var att alla svenska system var satt under stark press och att antalet boenden som finns inte räcker till.

Detta var säkert nyheter för dom som jobbar inom media och vissa nyttiga idioter. Men övriga svenskar har vetat detta ett tag.

Tyvärr blev jag besviken eftersom inga miljöpartister ska utvisas, men det kanske kommer som en nyhet lite senare.

