Etiketter

, ,

Borgerlig Framtid är ett nytt alternativ till partierna som ingår i transportkompaniet Alliansen.
Dom som står på sidlinjen och klagar utan att göra något åt situationen.

Ilan Sadé som sitter i styrelsen skriver på sin blogg:

”Att partiet inte ska bli ”partistiskt”, utan i stället välkomna diskussion och att olika medlemmar kan komma till olika slutsatser, är dock en förhoppning jag har. De allt mer sektlika, toppstyrda kampanjorganisationerna som fyller Sveriges riksdag ska inte efterliknas i det avseendet. Här finns det en möjlighet att skapa en tillåtande och öppen partikultur. Jag har åtminstone inga planer för egen del på att bli en partimegafon.”

Det lovar gott om dom kan hålla detta!

Jag har läst deras partiprogram, dock inte ordagrant. Vad jag ser är ett parti som påminner om ett borgerligt parti innan Fredrik Reinfeldt blandade sig i leken.
Det skulle kunna vara det alternativ till SD som många borgerliga väljare vill ha. Frågan är om dom kommer att få höras tillräckligt mycket i media.
Jag tror inte att media vill att dom syns eftersom det skulle störa DÖ och jag tror inte att media är så sugna på det.

Tidigare skrev jag om ett alternativ till framförallt Centern, men också Socialdemokraterna. Nämligen Landsbygdspartiet.
Vi har alltså två i mina ögon vettiga utmanare på högerkanten, om nu allianspartierna ska kallas höger?
Däremot är det ont om uppstickare på vänsterkanten.

Jag hoppas och tror att det kommer ett vettigt alternativ också till sossarna.

