Etiketter

Jag var på Biltema för någon dag sedan. Nästan direkt när jag kommit in i butiken fanns det en låda med väskor.
Jag stannade och tittade närmare, och vad ser jag? Väskor som gjorda för prepping.
Det finns till och med små markeringar vad väskan är tänkt att innehålla. Tittar man dessa markeringar är det typiskt vad en prepper skulle stoppa in i en väska.

40-032_l_2_2

Nu tror jag att det är tänkt att vara en BOB (Bug Out Bag). Alltså den väska man rycker med sig när man måste lämna hemmet.
Det ser i alla fall ut så på innehållet.

40-032_l_2_3

Jag köpte ingen väska. Jag föredrar ryggsäckar.

Men jag tycker att det är roligt att Biltema hänger på något som verkar bli trendigt, och i det här fallet gillar jag trenden.
Att folk vaknar upp och förstår att staten inte kommer att ta hand om dom som en överbeskyddande mamma.
Det är bra att så många som möjligt faktiskt är förberedda på att ta hand om sig själva.

