Etiketter

Det har varit kraftiga börsfall i Asien under tiden som vi låg och sov. Shanghai-börsen gick ner 8% och det är närmast att jämföra med fritt fall.
Att börserna i europa skulle gå ner kraftigt vid öppnandet var ingen stor överraskning.
Var den svenska börsen slutar idag återstår att se, men att det lyser rött om alla siffror var en självklarhet.

Är det nu den stora nedgången börjar, något jag skrev om tidigare, jag tror inte det. Men det är nervöst på grund av en massa problem i världen som inte vill gå över.
Jag tror att det är den reaktionen vi får se nu.

Själv, om jag nu ska skryta lyckades pricka toppen på en aktie som gått oerhört bra. Jag sålde det sista av dom förra veckan.
Jag måste tacka min bror som tjatade på att jag skulle köpa just den aktien.

Vi är nu nästan helt ute från aktiemarknaden. Vi har några fonder kvar, samt ett par aktier som är inköpta för att läggas i byrålådan (olja)

Om man är lite våghalsig och har pengar över kan det kanske vara möligt att spekulera lite. Själv sitter jag still i båten genom att stå utanför och se var börserna landar.

Att vi får se ett dödskors inom den närmaste framtiden verkar alltmer troligt. Cornucopia har här en bra förklaring om vad dödskors innebär.

