Etiketter

Jag satt och läste vad Anne Ramberg skrivit på sin blogg. Hon är advokatsamfundets ordförande och således sitter hon på en hel del makt.
Som praktiserande advokat måste man vara medlem i advokatsamfundet för att få bedriva sin verksamhet. Någon konkurerande verksamhet existerar inte och hon verkar sitta på livstid.
Det vore väl i sin ordning om hon vore objektiv, vilket hon inte är!

Hon skriver ”ledarskribenten Arpi på villovägar” där hon sågar Ivar Arpis förslag på hårdare straff för terrorister.
Det kan vara så att hon har rätt i sak. Men hennes sätt att argumentera tycker jag mig känna igen.
Mehmet Kaplan jämförde massmördarna inom IS med frivilliga i Finlands försvarskrig. Samma sak gör Anne. Jag börjar få en dålig smak i munnen..
Det finns någon som bevisligen driver en egen agenda och den agendan känns igen från den sk gap-vänstern. Den vänster som fullständigt struntar i vad som är lagligt eller ej.

Hon har tidigare sagt:

”Anonymitetsrätten innebär att den som författat en text eller gjort en upptagning kan publicera denna anonymt. […] Anonymitetsskyddet saknar dock all relevans när det gäller att skydda dem som motverkar de grundläggande principer som regeringsformen vill skydda. Jag vill därför uttrycka stöd för Aftonbladet[…]

Detta i samband med att aftonbladet och expressen sammarbetat med den krimminella organisationen Expo (det är inte lagligt att bryta sig in i servrar och lägga ut innehållet).
Vänstern motverkar de grundläggande principer som regeringformen vill skydda, men det struntar hon tydligen i.

Hon har också hyllat decemberöverenskommelsen som hon menar var ett uttryck för ”ansvar när det gäller att neutralisera det ytterlighetsparti […] som uttryckligen verkar för att riksdagen ska lagstifta i strid med de värderingar som regeringsformen föreskriver är ansvarsfullt.”

Hon är inte ensam om att tycka på det viset om SD, kanske med all rätt. Men hon driver bevisligen en agenda som inte har att göra i en demokrati och ett rättssamhälle.

Jag är inte imponerad av MP och tycker att dom har vlivit ett ytterlighetsparti. Menar Anne att samma sak gäller för dom? Eller ännu värre F!, som har en förkärlek att mordhota folk åt både höger och vänster. Vad vill Anne ska gälla för dessa?
Nu tror jag dock att Anne tillhör de sistnämnda med tanke på hennes uttalanden.

Jag tycker ändå att folk ska få tycka och tänka vad dom vill, så de så!

Även om advokatsamfundets ordförande inte håller med.

Vi får väl se om jag får problem med denna text eftersom polisen har fått nya resurser för att motverka dom som tycker ”FEL”.
STASI, var det någon som nämnde STASI?

