Etiketter

,

Jag skrev för några dagar sedan att Stefan Löfven hade blivit hastigt sjuk och hamnat på sjukhus. Detta efter en resa till Etiopien.

Mina största farhågor var då att Åsa Romson skulle ta över rodret. Jag fick för ett ögonblick hjärtstillestånd innan jag läste att hon hade semester.

Nu kan jag läsa i aftonbladet att hon inte kommer att ta över om Stefan Löfven skulle försvinna. Nu får man dock ta det som aftonbladet skriver med en nypa salt, typ döda havet, men ändå.
Hon har alltså titeln vice statsminister för att hon inte ska ta över om statsministern är borta. Varför har hon då titeln?
Titeln ska tydligen endast ha ett representativt värde. Jag förstår att man inte vill att Romson ska styra landet. Men varför ska hon då ha titeln överhuvud taget?

Nu är det istället Margot Wallström som ska ta över. Det är som att välja mellan pest och kolera. Finns det något land hon inte har hunnit reta upp?

Även om dom är få så finns det faktiskt några bra politiker i regeringen. Varför tar man inte någon av dom?

