Etiketter

,

Karin Pettersson går inte helt oväntat ut och försvarar Somar Al Naher som gick ut och sa att hon ville ha en ursäkt för att det tagit tid när hon sökte svenskt medborgarskap.
Vad hon vill med sin krönika är lite osäkert, men som jag uppfattar det:

Sluta ställa krav på barnen som går i skolan!
Sluta kräva att barnen ska göra läxorna!
Låt alla tiggare få massor av pengar! (givetvis från staten, någon annan betalar)
Sluta ställa krav på flyktingar!
Sluta ställa krav på ungdomar!

I Karins drömvärld (sovjetunionen) ställde man också krav. Dom som inte uppfyllde kraven hade tur om dom hamnade i Gulag för att lära sig veta hut.
I annat fall fick dom ett nackskott som en påminnelse för andra, om att man ska göra rätt för sig.
Jag tror Karin missat detta på sin historielektion.

Jag ska sluta att använda ”dårar” som tagg för ledare i Aftonbladet. Aftonbladet som sådant har samma betydelse.

Karin borde fundera på om hennes vurmande för Sovjet verkligen har fått folk att förstå vilken lyckosam tid det var för dessa sovjetmedborgare.
Hon borde också fundera på hennes ”rasist”-vrål verkligen har fått effekt. Det har varit en av Aftonbladets paradgrenar när dom inte har haft argument eller siffrorna på sin sida, att vråla rasist.
I SVT kan man läsa att SD har fått ett ökat stöd bland utrikesfödda. 8,5% av dom utrikesfödda röstar nu mer på SD.
Jag tror att den siffran är i underkant, många av dom utrikesfödda jag känner röstar på SD.

Som en person sa: jag flydde från mördare och sadister till ett land med fred och frihet, nu tar ni hit dom mördarna och ger dom rätt att kränka oss här.

