Etiketter

, ,

I går var det partiledardebatt. Jag tänker inte säga så mycket om den debatten, förutom att jag tycker att vinnarna (hur man nu kan vinna en debatt?) var Jonas Sjöstedt och Jimmie Åkesson.
Oavsett vad man tycker om deras politik skötte dom sig i mina ögon bäst.

Men den stora behållningen var som vanligt Åsa Romson för miljöpartiet. Har hon ingen talskrivare?
Man får inte komma med hur korkade saker som helst utan att det slår tillbaka, kan jag tycka.
Att hon jämför båtflyktingars död på medelhavet med det systematiska massmord som skedde i Auschwitz är bara skamligt.

Vill hon bara vara kändis och omskriven så har hon lyckats bra. Vill hon dessutom att folk ska förakta politiker är hon ett geni.

All media är överens om att Åsa gjorde bort sig igen, förutom Aftonbladet. Men jag räknar knappt Aftonbladet till media längre.

Jag kan bara hålla med Expressen, Rädda oss från Åsa Romson

