Etiketter

, , ,

…i Stockholm än i Bagdad sa en klok människa.

Nu har Mona Sahlin gått ut och sagt att ”ungar leker IS på förskolan” till Expressen.
Hon säger vidare att ”Jag är mer orolig i dag än vad jag var för ett år sedan.”

Vems är felet?

Mona om någon borde veta. Mona var en av dom som startade upp tramset att ropa RASIST till alla med en annan åsikt.
Hennes lärjungar inom politiken och inom media förmedlade hennes dogmer allt mer högljutt.
Att lyssna på någon sk journalist på Aftonbladet påminner mig om TV-präster. Dom mässor ut sina invanda beskyllningar att ”vanligt folk förstår inte sitt eget bästa”.
Dom själva däremot, har sett ljuset! Detta i form av ultrafeminister som hatar alla och påtända politiker som försöker bli accepterade på någon surdegsbar i ”rätt” stockholmsstadsdel.

Vi har idag 183 utanförskapsområden och 55 så kallade ”no-go” områden dit räddningstjänsten undviker att åka. Ambulansen kräver poliseskort för att hjälpa någon i dessa områden.
Det går inte att gå utan slöja som kvinna. Många kvinnor i dessa områden är mer utsatta där, än dom någonsin var i sina hemländer.
Att ha på sig någonting som förknippas med judendomen är att utsätta sig för livsfara.

Det är bland annat från dessa områden IS med lätthet rekryterar sina seriemördare och våldtäktsmän.

Självkritik

På frågan om självkritik svarar Mona:

”– När det gäller hederskulturen förbannar jag mig själv, den socialdemokratiska rörelsen och samhället i stort. Den var ett exempel på att man medvetet fegade ur en diskussion för att man var rädd för att sammankopplas med fel debattörer. Och därför svek man de utsatta tjejerna.
Integrationen har också varit ett misslyckande. Där gav det socialdemokratiska partiet en bild av oss, att vi var så mycket mer framgångsrika och duktiga på att motarbeta både klassklyftor och könsskillnader än vad vi faktiskt var. Och det drabbade integrationsdebatten väldigt mycket.”

Hur ska det sluta?

Jag tycker inte om Mona som politiker. Jag gillar inte när någon sätter sig på för höga hästar och kastar skit på alla oliktänkande. Det är för mycket censur och diktatur i mina ögon.
Men för en gångs skull säger hon något vettigt!

Även Anders Ygeman går ut och säger att vi varit naiva när han intervjuas i Uppdrag Granskning.
I motsats till Mona är Ygeman en politiker som jag har respekt för. Synd att han inte fick en större roll i regeringen.

Men var ska detta sluta, är det för sent?

Till viss del är det antagligen för sent.
Skenande kostnader, fler utanförskapsområden, högre arbetslöshet, kollapsade skolor är några saker som kommer att ske.
Andra saker som kommer att störa den svenska idyllen är högre brottslighet med gänganknytning.
Och det kommer att ske terroristdåd, det är bara en tidsfråga.

Vad krävs?

Bromsa den fria invandringen är i mina ögon ett måste. Gör vi inte det kommer aldrig migrationsverket eller några andra myndigheter att komma ikapp.
Säger man detta är man givetvis en rasist, även om det inte har någonting med ras att göra. Men upplysningen om detta har inte nått till surdegsbältet ännu.

Men jag är tveksam på om någon politiker har modet att ta ett sådant beslut. Det är lättare att skjuta över problemet på någon annan….

