Etiketter

,

Jag har återigen stora problem att koppla upp mig mot internet. Men den här gången kan jag inte beskylla min internetleverantör för problemen. Det verkar vara datorn.

Men tur i oturen var det väldigt lätt att använda telefonen för att koppla upp min dator mot nätet. Tack Nokia!

Jag har med andra ord en Nokia Lumia 1020. Alltså innan det blev Microsoft av alltihop.

Nu blir det lite gratisreklam för Nokia, men den har varit riktigt bra.

Jag köpte den av 2 anledningar. Den har en bra kamera och en väl fungerande GPS med möjlighet att ladda ner kartor. (det finns till android också, nu mer)

Kameran ger väldigt bra bilder, helt i klass med en kompaktkamera.

Den inbyggda GPS som finns i telefonen funkar lika bra som en köpt GPS. I alla fall dom jag testat.

Sedan kommer man till Windows 8.1 Det finns en tröskel man måste över om man använt Android eller Iphone. Jag påstår inte att det är lätt, men det funkar bra för mig nu mer.
Men i början blev jag mer eller mindre galen vid flera tillfällen.

Dåligt?

Vad är dåligt med telefonen?
Windows är som sagt inte helt lätt att komma överens med.
Appar saknas. Det finns hundratusentals, men jag saknar ibland några jag använt hos android.
Batteritiden är något klen.
Telefonen blir varm om man anväder den till något som kräver mycket kraft. Det går antagligen att steka ägg på den. Den blir HET! Väldigt HET!

Som preppertelefon är den rätt bra. GPS-funktionen är som sagt mycket bra. Har man bara en batteribackup med sig lär det funka bra.

