Etiketter

,

Det här är inget konstigt. Dom flesta har med sig en flaska med vatten eller en dricka när dom reser iväg.
Det är definitivt något man bör ha i ryggsäcken eller väskan.

Vad man väljer är upp till var och en. Det beror till viss del på var man reser.
Man kan jättefina (och dyra) flaskor från något känt märke. Oftast i aluminium eller rostfritt, helst ska det vara i titan. Men titan är inte billigt.

Mitt förslag är att använda en PET-flaska. Billig, lätt och förvånansvärt hållbar.

Men här ska man i min mening välja en flaska med stor öppning. MER har sådana öppningar. Dom är oerhört mycket lättare att fylla på, speciellt om man fyller på vatten från en bäck.

Det här har blivit min nya favorit:

IMG_5572

Korken är mycket bra att dricka ur, det kommer mycket vatten.
Plasten är lagom hård vilket gör att den går att pressa ihop bra när man ska dricka, samt öppningen är stor när den ska fyllas på.
Priset är som för dom flesta sådana flaskor bra, en bråkdel av ”märkesflaskor”.

Det finns bara en nackdel. Den är fylld med dryck när man köper den, och drycken smakar bedrövligt.
I mina ögon är den knappt drickbar.

Men flaskan är så bra så att jag får offra mig när jag slarvat bort min flaska.

