Etiketter

, , , ,

Jag bryr mig inte det minsta om religion eller utövare. Det är en privat angelägenhet och ingenting jag lägger mig i.

Men när religionen börjar inkräkta på mitt privatliv på grund av korkade människors välvilja får det vara nog.

Återigen är det åsiktspolisen som är i farten. Men den här gången ska jag inte skriva några namn.

Smarta journalister

Jag har häcklat ett stort antal journalister eftersom jag anser att dom inte behärskar sitt jobb.

Men det finns alltid undantag, Johan Hakelius är ett av dessa undantag. Han skriver kloka saker även om jag inte alltid håller med honom.

Idag skrev Johan Hakelius en intressant artikel i affärsvärlden.

”Mellanöstern är det tillräckligt att råka vara kristen, jude, eller muslim av fel slag, för att mördas eller bli offer för mordbrand. Inte nog med det. Mitt i detta, medan kyrkor, skolor och barnhem bränns ned och människor mördas, fördrivs och våldtas, får vi höra att den verkligt stora faran inte är de rättrognas automatvapen, bomber och granater. Den verkligt stora faran är islamofobin. Att vi riskerar att glömma att islam är en ”fredens religion”.”
Skriver Johan i artikeln.

Han tar upp ett av grundproblemen. Mycket av hatet sker i religionens namn.
PK-maffian kommer då att säga att det inte är den sanna religionen. Det kan mycket väl vara sant, men det sker ändock i religionens namn.
Det sker även i sverige. Att som invandrarkvinna gå omkring med utsläppt hår i något av våra utanförskapsområden är inte en bra idé.

Att ta emot flyktingar tycker jag är helt rätt. Men frågan är om det bara är dom behövande som kommer hit som flyktingar?
I så fall skulle vi inte ha invandrargrupper som propagerar för sharia-lagar. Våldtagna kvinnor som flytt skulle inte behöva möta sina banemän på gatan.

IS bokstavligen slaktar folk i syrien och irak.
Vi har folk som försvarar dessa mördare. Dels är det ”flyktingar” i moskeér och talesmän i utanförskapsområdena.

Dessutom får vi inte glömma Mona Sahlin med flera, men jag tror inte att dom förstår bättre. Det är inte förbjudet att vara mindre förståndig.

