Etiketter

Mona Sahlin är ännu en politisk broiler. Hon har med andra ord skolats in i politiken. Hon har dock jobbat några år, på riktigt! 1976-1982.
Frågan är förstås om politiker är ett jobb och inte ett kall?

Mona gick med i FNL-gruppen som 13-åring. Jag misstänker att hennes åsikter skolades inom den grupperingen.
För dom som inte vet vad FNL är så var det den största gerillagruppen som slogs mot sydvietnam. Det var en kommunistisk grupp som stöddes av nordvietnam och sovjet. Även kina hjälpte nordvietnam, om inte annat som ett transit-land.

Varför börjar jag nu att skriva på en biografi över Mona Sahlin?

Jag försöker förstå varför hon beter sig som hon gör. Hur kommer det sig att många av hennes uttalanden känns förhastade och helt fel i tiden?
”döm ingen innan du gått en mil i hans mockasiner” gammalt ordspråk.

Att Mona tillhör vänstern inom socialdemokraterna är tydligt. Jag antar att hon hade känt sig mer hemma inom vänstern eller F!.

Mona har gjort en del bra saker som att lyfta frågorna om HBTQ och jämlikhet. Det vill gärna spåra ur lite, men tanken var bra.

Hon är nu, nationell samordnare mot våldsbejakande extremism. Varför hon har fått det uppdraget förstår jag inte. Hon är knappast det bästa dom kunde sätta på en sådan roll.

Lite kritik passar väl in.
Jag struntar i toblerone-affären. Det var bara ett korkat handlande och handlar antagligen inte om henne som person.
Hon är mamma till gap-vänsterns taktik. Skrik rasist till alla så att dom håller tyst.
Hon kom också med myten om att invandrande läkare jobbar som taxichaufförer. Det är myt, eller lögn om så vill. Hoppar ni in i en taxi kommer det inte att vara en läkare som sitter där.

Hon nappade direkt på Örebro kommuns idé om att ge hemvändande terrorister ett jobb som belöning. Örebro gjorde en pudel. Mona har inte gjort det så vi får anta att hon fortfarande tror på idén.

Hon anser också att psykologhjälp kommer att omvända jihadisterna till att bli snälla. Det sågas av psykologen Erik Wennström.

Jag förstår inte att hon inte kollar upp saker och ting innan hon uttalar sig. Jag menar, på sex månader på sitt jobb har hon kommit fram till en sak. Att starta ”heta linjen för terrorister”.
Hon verkar inte direkt överöst av arbete. Ett samtal för att kolla sanningshalten vore bra för att hon inte ska göra dessa fatala misstag.

Som sagt jag förstår inte på vilka grunder hon har fått dom uppdrag hon har i dagsläget?
Det övergår mitt förstånd…..

