Etiketter

, ,

Nu har kommunledningen i Örebro kommit på den briljanta idén att ge återvändade mördare från kriget i syrien och irak ett jobb.

När dom kommer tillbaka till sverige ska dom få psykologhjälp och ett jobb enligt Rasmus Persson (C). Han är nuvarande kommunalråd i Örebro.
Allt detta enligt SVT Tvärsnytt.

Som en person kommenterade det hela ”vad är det för fel i huvudet på politiker”
Jag får ställa mig samma fråga.

Arbetslösheten i sverige ligger konstant på runt 8%. Det är långa köer med mycket långa väntetider för att få träffa en psykolog.

Konvertera till Islam för att sedan åka till syrien och mörda några civila. Är det så man ska göra för att få jobb i Örebro. Hur tänkte man egentligen!

Jag är förundrad att man uppmuntrar till mord. Att vara laglydig verkar inte gynna arbetssökande i den kommunen i alla fall!

En bra beskrivning som jag hittade på facebook  ”Dom här typerna är inte soldater som kommer hem. Soldater slåss mot soldater. Det här handlar om folk som begår våldtäkter och systematiskt massmord. Vi pratar om folk som är lika eller värre än nazisterna i dödslägren. I min värld skulle dom inte få komma tillbaka, alternativt sättas i fängelse för krigsbrott.”

Jag upptäckte för övrigt att Tvärsnytt skrev ett fel. Det heter inte krigare, det heter mördare!

18/1, nu har även Mona Sahlin lagt sig i. Hon anser det vara ett bra förslag. Eftersom hon normalt verkar mer än lovligt förvirrad antar jag att det är i sin ordning.
Men jag förstår fortfarande inte vad hon jobbar med. Det tog ett halvår för henne att komma på den briljanta iden om en heta linjen för mördare.

Att sedan Mona Sahlin och Centern spottar våldtagna kvinnor i ansiktet verkar vara helt i sin ordning.

