Etiketter

, ,

Det verkar som om gap och utfrysningstaktiken från vänsterhåll fungerar. Allt fler som varit kritiska mot politikerna och deras agerande tystnar.
Inte för att dom ändrat åsikter utan helt enkelt för att dom stångar pannan blodig mot en kompakt betongvägg.

Jag sitter och läser vad folk (mina vänner) skriver på facebook. En gullig kattvideo, hur många gulliga kattvideor finns det i denna värld? Jag som är kattmänniska (om man nu kan klassa en människa som katt eller hundmänniska?).
Men katter på film börjar stå mig upp i halsen, kräkas!

Nästa viktiga område som avhandlas är bilder på maträtter. Antingen på en restaurang eller ännu hellre halvfabrikat hemma.
Jag förutsätter att folk äter, oftast flera gånger om dagen. Men det är givetvis helt ofarligt att lägga upp dessa bilder.
Jag har funderat på att göra det själv som ett experiment för att se reaktionerna. Fast fil och musli samt en ostmacka kanske är provocerande i onödan.

Sedan har vi bilder på små barn. Där kan jag ha en viss förståelse. Stolthet som föräldrar och förhoppningsvis en del släktingar som vill se dom små underverken när man bor en bit bort.

Varför beklagar jag mig nu över alla dessa inlägg från människor som jag faktiskt tycker om?
Det säger en hel del om min bekantskapskrets. Politiskt korrekta kommentarer!
Om någon vill förmedla något annat är det som regel att SD är rasister. Några belägg eller någon djupare insikt varför dom är rasister går inte att få fram. Det står så i Aftonbladet och då är det sant. Suck!

Men vi lever trots allt i ett land där yttrandefrihet inte står högst på dagordningen så vad ska man vänta sig.

