Etiketter

,

Jag har häcklat ett antal av våra politiker. Romson, Kaplan osv.
Anledningen är att dom bygger upp mitt och andras förakt för politiker. Lite mer än så begär jag av politiker i min regering. Ja, det är min och eran regering.
Nu verkar inte våra folkvalda förstå att dom är folkvalda. Det verkar mer som om ordspråket bland våra politiker har varit ”för folket, trots folket”

Idag satt jag och lyssnade på ett föredrag av Anders Ygeman som talade på Folk och Försvar i Sälen.
Äntligen en minister som verkar ha huvudet på skaft. Vore resten av regeringen av Anders kaliber skulle det inte vara sådant kaos.

SVD har en bra sammanfattning

Jag hoppas att han får lite mer framträdande roller och att en del andra kliver ett steg tillbaka.

MPs bidrag till vår regering har inte varit helt lysande, fast det kanske var väntat.
S bidrag har tyvärr inte heller varit specellt bra. Det var däremot inte väntat. S brukar ha ett antal duktiga politiker att skaka fram när det behövs.
Men frågan är om man har försökt vara alltför politiskt korrekt och det slår tillbaka.

Men återigen, Anders Ygeman lovar gott inför framtiden.

