Etiketter

, ,

Riksdagsledamoten Veronica Palm (S) har polisanmält Björn Söder (SD) för kommentarerna om attacken mot Charlie Hebdo. Hon vill få prövat om uttalandet är hets mot folkgrupp, enligt DN.

Söders uttalande var ”Fredens religion har visat sitt ansikte” och han hade lagt ut detta på facebook. Om det är hets mot folkgrupp vet jag inte. Jag har väldigt svårt att tänka mig det.

Med tanke på att det är okej att uttala sig på det här sättet:c3a5sa-romson-mc3a4n-c3a4r-inte-mc3a4nniskor
Söder antyder att islam inte är fredens religion. Det är alla fritt att tycka så. Kristendomen har inte varit speciellt fredlig genom århundradena, och det är helt okej att säga det.
Om jag läser vad Romson säger är det betydligt mer utpekande av en mer specifik grupp.

Går vi vidare till F! verkar allt vara godkänt. i alla fall om media får bestämma (vilket dom får i alltför hög grad)
gudrun-hyllar-manshat

Frågan är nu varför Veronica Palm kommer med det här just nu? Jag gissar att hon med flera inser hur många fler röster attentatet ger SD.

Att försöka förringa och negligera SD har varit en misslyckad politik. Likaså att skramla med nycklar och skrika. För all del hänga ut dom i pressen och anmäla dom för allt möjligt.
Vad var det Einstein sa om dårskap?  ”Definitionen av dårskap är att göra samma sak gång på gång och förvänta sig ett nytt resultat”.
Våra politiker verkar inte ha lärt sig mycket.

Det verkar som om allt spelar SD i händerna just nu. Men egentligen behöver dom inte göra någonting.
Övriga politiker fixar rösterna åt SD genom sitt agerande.

SDs framgångar initialt kan dom nog tacka Reinfeldt för. Det var han som skrev på avtalet med MP om fri invandring, så gott som. Detta bara för att stänga SD ute.
Det var också Reinfeldt som sänkte det sista av sveriges försvar. Dock påbörjat av Göran Persson!
Det var även alliansen som drev upp bostadspriserna till farliga nivåer genom att genomföra det dom gick till val på.

Jag tror också att Reinfeldt låg bakom sexklövern. Men det är bara vad jag tror.
Att genomföra DÖ var troligen ett sätt att undvika extraval där SD troligen hade ökat ännu mer på framförallt moderaternas bekostnad.
Man hoppas nog på att ”det sovande folket” glömmer till nästa val.

Jag är inte så säker på det.

