Etiketter

,

Nu har jag efter flera dagar lyckats logga in på den här sidan.

Jag har haft tillgång till nätet men uppkopplingen har varit så långsam att många sidor inte har gått att öppna. Nu har det inte varit några stora problem för oss, men man inser hur beroende vi har blivit av internet.

Det går inte att betala räkningarna om inte internet fungerar. Tar man det i ett större perspektiv går det inte att köpa någonting heller. Varken mat eller bränsle går att köpa även om man har kontanter, vilket allt färre har. Det går inte att betala eftersom uppkopplingen mot nätet krävs för att betalningen ska fungera.
Jag kan tänka mig att det går bättre om man bor på en mindre ort där alla känner alla. Men bor man i en stad kan man vara säker på att det inte kommer att fungera.

Det finns en orsak att alla preppers har dom här tankarna. Det kommer att hända! Nätet kommer att gå ner och vi kommer alla stå där som fånar och fundera på vad vi ska göra nu.
Förutom ett antal preppers förstås…

Jag har ComHem som leverantör och vi har haft en del kontakt de senaste sex månaderna. Dom hittar inget fel och jag kan själv konstatera att det fungerar som det ska hemma hos oss.
Det kan bli ett byte till Bredbandsbolaget inom en snar framtid.

