Etiketter

, ,

Om jag nu har startat en blogg med inriktning på prepping, hur kommer det sig att majoriteten av inläggen är politiska?
Svaret är ilska. Jag är arg på inskränkta och korkade politiker. Jag är är och förvånad över alla korkade journalister.
Har integritet blivit en bristvara i vårat samhälle?
Opartisk brukar media kalla sig. Framförallt vår skattediande television!

Opartisk är inte media. Tvärtom har vi fått en vänstervriden statlig media som har tappat fotfästet och tror att dom är allenarådande vad gäller åsikter. Så kallat PK.

Därför skriver jag om politik.
Om landet sverige ska vara förberett för katastrofer av alla de slag behöver vi antingen backa bandet eller kräva en nystart.

Vi har idag en självförsörjningsgrad på 50% vad gäller mat. Det som syns på affärernas hyllor är allt som finns. När den maten är slut kommer människor att börja svälta.
Vi har inte heller några förråd med bränsle. Dom förråden försvann när man (politikerna) slaktade försvaret.

Så vart vill jag komma? Jag anser att man sedan 90-talet har varit enfaldiga vad gäller politiska beslut. Jag har på den här bloggen till stor del hängt vänstern. Men högern med Reinfeldt i spetsen har inte varit ett dugg bättre, snarare tvärtom.
Anledningen att jag inte hackar sönder högern just nu är att jag inte vet vilken politik dom står för. Moderaterna behöver en ny partiledare och jag hoppas att det inte blir Batra. Hon lär fortsätta köra sverige i botten liksom hennes företrädare.

Vad anser jag krävs?

  • Ett försvar som kan kallas försvar.
  • Ta tag i invandringsfrågan. Det är patetiskt av politiker att inte göra detta.
  • Bromsa prisuppgången på bostäder. Det effektivaste är skatt på bostäder. Stiger bostadspriset så stiger skatten, vilket gör att priserna bromsas.
  • Gynna bönderna i sverige. Vi måste närma oss en självförsörjningsgrad på 100%. Strunta i vad EU säger, det gör alla andra.
  • Sluta centralisera. Statliga bolag borde vara ett föredöme, men med chefer utsedda av politiker gynnar dom i första hand sig själva. Ju mer jag läser desto mer förskräckt blir jag.
  • Se till att SVT och SR blir opartiska. Sparka personalen och flytta hela rasket från Stockholm. Kanske till Ljusdal eller Östersund, vad vet jag.

Att vara en prepper är inte nödvändigtvis att bara skydda sig själv. Hela landet skulle kunna vara prepper. Vilket vi var för inte så länge sedan.
Vi har tyvärr fått dom politiker vi förtjänar. Det mest landsbygdsfientliga partiet av alla har hamnat i regeringen, MP.
Centern som borde vara ett bondeparti (förr). Har blivit ett parti som mest hänger på hippa barer runt stureplan.
Resten av partierna verkar inte ha någon som helst koll på läget så dom räknar jag inte med.

Taskigt läge med andra ord!

