Etiketter

, ,

Aftonbladet tillhör inte någon av mina favorittidningar. Det är oftast ren smörja som redaktionen på den tidningen producerar.
Men det är klart har man journalister som Fredrik Virtanen så kan man kanske inte begära för mycket.

Det senaste är att man kallar tre systrar på Aliske kloster för ”årets svenska hjältar”. En av dessa hjältar är syster Marianne.
Syster Marianne har den något förvrängda tron att allt är judarnas fel. Hon tycker att judarna ska sluta gnälla över förintelsen, dom får tydligen skylla sig själva.

I Corren.se skräder man inte orden. ”skam över Aftonbladet” har man som huvurubrik.

Två bevingade uttryck av denna svenska hjälte, syster Marianne.
”Man hade ju gått in för en förintelse. När man då plötsligt får på halsen ett ytterligare antal miljoner judar, då måste man alltså försöka bli av med dom.”

”…för det var väl ändå lite jobbigt med de där förintelselägren, förstår du hur jag menar? Det var ju också en praktisk grej att försöka döda så många judar.”

Att hon också deltagit i radio islam 1998 som då drevs av Ahmed Rami visar vad hon tycker och tänker. Ahmed Rami välkomnade en ny Hitler som kunde göra slut på judarna.

Malena Ernman tycker tydligen att denna antisemit är beundrandsvärd. Jag undrar om hon bara läst aftonbladet eller faktiskt vet vad hon beundrar. Jag hoppas på det förstnämnda.

Vad säger nu detta om Aftonbladet? Är dom antisioniter, korkade eller bara väldigt okunniga?
Jag skulle vilja påstå att dom är alla tre sakerna. Fast korkade kanske är det som bäst beskriver vad som kommer ut från den redaktionen.

