Etiketter

, ,

Jag satt och läste vad en av mina favoritbloggare skrev idag. Jag fick lite ont i magen.
Våra myndigheter har inte telefon eller internet. Det gäller givetvis också polisen. Problemet upprepas i Finland. Samma dag, samma problem?

Conucopia?, myndigheter utan telefoni.

Till detta tillkommer enligt Lars Wilderäng att ryssland flyttat två brigader med Iskander robotar till Kaliningrad.
Iskander

När jag sedan läser på DI att börsen i moskva faller kraftigt och rubeln förlorar i värde börjar man fundera på allvar.
Moskvabörsen

När börsen och valutan i moskva faller på det här sättet kan det bero på att folk börjar bli rädda och skaffar utländsk valuta. Vad rädslan beror på vet jag inte, men det kan börja märkas att ryssland är illa ute på grund av sanktionerna. Möjligen går det också rykten om krig vilket gör att ryssarna måste se om sitt hus.
Putin står med ryggen mot väggen och jag tror inte att hen ger upp så lätt.

Nu ska man inte måla fan på väggen men det händer för mycket på en gång för att det ska kännas bra.

Kan det vara dags att se över prepperförrådet?

