Etiketter

,

Som prepper eller survivalist som en del kallar sig måste man vara förberedd. Vilket hörs på namnet prepper (prepared).
Jag läst och försökt förstå vad andra förbereder sig på.

Det är nu det börjar bli svårt. Ska jag förbereda mig på ett kärnvapenkrig eller vad?
Om jag inte vet vilka hoten är, hur ska jag då kunna förbereda mig?

Penna och papper är en utomordentligt bra uppfinning.
Jag skrev helt enkelt ner alla hot jag kunde komma på. Det blev givetvis en hel del.
Nästa steg är att riskgranska varje hot och ta fram åtgärder. Den listan kommer givetvis att vara levande och många åtgärder kommer att vara desamma oavsett hotbild.

Jag inser att den lista jag håller på att ta fram skiljer sig ganska mycket från dom jag sett på nätet. Det är en fara att jag tagit mig vatten över huvudet, inte första gången i så fall.

Jag kommer att använda en riskmatris eftersom jag är van att använda sådana.

