Stefan Löfven måste sitta hemma och tänka ”det är mest synd om mig i hela världen”.
Om det är självförvållat eller inte kan jag inte svara på.

Men fakta är:
-Stefan har fått ärva en hel del skattesänkningar som inte bara är impopulära att ta bort. Dom kan orsaka ett häftigt ras på bostadsmarknaden om skatterna höjs.
-Stefan har fått ärva en hel hög med bolånetorskar. Ett försök till amorteringskrav är på gång, men för lite för sent är min åsikt. Ta bort ränteavdraget vore en smart åtgärd, men impopulär.
Fastighetsskatten var bra. Om priserna steg för mycket på en bostad steg även skatten vilket gjorde att priserna stagnerade. Ytterliggare en korkad åtgärd av alliansen att ta bort den skatten.
– Immigration och integration har redan havererat. Skulle immigrationsverket följa reglerna till punkt och pricka skulle invandringen minska med 85%. Även här har Reinfeldt tagit beslut som antagligen kommer att få sveriges välfärdssystem att kapsejsa.
-Sedan måste Stefan ha fått en kraftig hjärnblödning när han gick till sängs med miljöpartiet, som inte ens är ett miljöparti längre. Jag vet inte vad dom är?
– MP består av rasister, kommunister, islameister, extrem-feminister och annat korkat folk. Deras nya slagord måste vara ”allt till alla, makten framför allt”
-Till på köpet är inte ekonomin så bra som man kunde önska.
-Sveriges självförsörjning är 50% och kommer garanterat att minska nu när bondehataren Romson är i farten.
-Försvaret som knappt finns på papperet är också en huvudvärk som jag inte avundas Stefan.

Lycka till lär inte räcka!

